Írók kérdőíve? Lássuk

2017. július 15., szombat
Sziasztok! Hozzám is elért Daremo kérdőíve, a meghívást pedig köszönöm Adrinak! Nos, akkor lássuk is a kérdéseket, amíg összeállítjuk nektek a következő írásról szóló posztot ;)


1. Milyen műfajban szoktál írni?
Nos, általában regényeket írok, de most ismerkedem a novellákkal is, olyan irányt vett az életem, hogy időről időre muszáj megírnom egy-egy novellát is. De mindenképpen a regényeket preferálom, verset írni sajnos nem tudok, szívfájdalom!, de imádom őket.
A regényeim általában blogon végzik hetente frissülő online regényként, úgyhogy azt hiszem, egy kicsit ez is, az is vagyok.

2. Milyen zsánerekben és témákban szoktál írni?
A YA és a NA az én terepem, valamint kacsintgatok az urban fantasy felé is.

3. Mióta írsz?
Nincs konkrét napja. Nem tudom, konkrétan hány éve találok ki történeteket, viszont annyi biztos, hogy aktívan blogolni 2008-ban kezdtem el.

4. Van már kiadott/megjelent műved?
Uh. Igen. Sajnos van. Belecsúsztam egy elsietett magánkiadásos cuccba, hála a jó istennek, hogy feledésbe merült az egész, és kerek e világon már sehol sem lehet kapni/olvasni a "művemet." :D

5. Melyik volt a legelső írásod?
A legelső, amit akkori énemmel komolyan is vettem, egy Zac Efron fanfic volt. (Jesszus!)

6. Miért írsz?
Mert szeretek.

7. Hogyan találsz időt az írásra?
Régebben rendszeresen, minden nap  írtam, főként esténként, csak azért, hogy írhassak. Még akkor is, ha kitöröltem a nagyrészét. Ma már elfoglaltabb vagyok, nem tudom ugyanezt megcsinálni, de esténként és főleg hétvégenként így is szakítok időt rá.

8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
Könyvtárban napközben is megy (szuper érzés, mindenki próbálja ki egyszer), itthon leginkább esténként. Nem tudom, sokkal jobban rá tudok hangolódni a folyamatra. Főleg a forró, nyári napok utáni hűsítő estéken/éjjeleken szeretek leülni a gép elé. Az egy olyan pillanat, ami mindig beindítja a fantáziámat.

9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
Néha muffint, inni pedig turmixot, teát évszaktól függő hőmérsékleten és jaj nekem, imádom a sprite-ot.

10. Van íráshoz használt dallistád?
Konkrét nincs, de szeretek zenét hallgatni, inspirál.

11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretteid arról, hogy írsz?
Elfogadják az első pillanattól. Sokan kíváncsiak arra, mit alkotok, de félkészen nem szeretem megmutatni az írásaimat. Egyedül a párom nem szereti éjjel hallgatni a kopogást a billentyűzeten, bár azt hiszem, ez érthető. :D És amikor még gimibe jártam, az osztálytársaim minden nap megkérdezték, kész vagyok-e az aktuális kézirattal. Nagyon szuper érzés volt :)

12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
Én mindegyiket szeretem. De azt hiszem, az győz, amikor a majdnem megírt kéziratot finomítgatom, és meglátom a korábbi hibáit.

13. Az alkotás melyik része jelenti számodra a legnagyobb kihívást?
Hogy legyőzzem a berögződéseimet.

14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Képernyőre? :D Mindig is gépen írtam, net nélkül! A zene mehet a telefonról, de ha a gépemen a net is megy, akkor annak nagy eséllyel nem írás lesz a vége.

15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?
Bétázni szoktam. (Mások hibái segítenek az enyémekben is.) Olvasni, filmeket nézni, romantikus, de szépen fényképezett, jó zenéjű filmeket, mert bármilyen sablonos is, de ezek felébresztik a kreativitásomat.

16. Hogyan motiválod magad az írásra?
Én furán működöm. Ha éppen nincs kedvem írni, vagy a kéziratban fellelhető hibáim mennyisége elrettent, akkor csak előveszem a korábbi írásaimat, és megnézem, mit szerettem bennük. Akkor rájövök, hogy hé, ebből egész sok mindent ki lehetne hozni, ha venném a fáradtságot. És akkor veszem, lehet, hogy ez sokáig tart, mert minden a kigondolással kezdődik, de nálam működik. Talán benne van az is, hogy mindig jobb akarok lenni, mindig le akarom győzni magamat. Másokkal nem vagyok ilyen versengő, magammal annál inkább.

17. Kik azok a szerzők, akik a legjobban inspirálnak téged íróként?
Hű, de jó kérdés. Sarah Dessen - mert ő a YA királynője. 

18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
A könyvtolvaj. Ha olvastál már szavakba öntött csodát...

19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Igazából az egy picit bonyolultabb volt néhány szónál. Mégpedig az, hogy: nem baj, ha elsőre nem tudod. Ne roskadj magadba. Megtanulod majd, csak tudd távolabbról szemlélni. Nekem ez segített a legtöbbet.

20. Milyen céljaid vannak idén az írással kapcsolatban?
Tanulni szeretnék (még többet.) És megmutatni magamnak, hogy a korábbi önmagamnál jobb vagyok, és nem követem el ugyanazt a hibát, sőt, képes vagyok arra, hogy kijavítsam.


"Szinte minden szó megfakul most. A fekete könyv szétmállik utazásaim súlya alatt. Ezért mesélem el ezt a történetet. Mit is mondtunk korábban? Mondj el valamit elég sokszor, és sohasem fogod elfelejteni."

2 megjegyzés: